Art. przeciwżylakowe

Żylaki i terapia uciskowa :

Żylaki to schorzenie, które w krajach rozwiniętych dotyka 60 % kobiet i 30 % mężczyzn. Schorzenia układu żylnego to schorzenia przewlekłe, wymagające zmiany stylu życia oraz prawie nieustannego leczenia. Podstawa kuracji jest terapia kompresyjna. Żylaki mogą być schorzeniem dziedzicznym. Kolejnymi czynnikami, mogącymi wpływać na ich powstanie, są: obciążenie statyczne, siedzący tryb życia, wiek, brak aktywności fizycznej, otyłość, ciąża. Uszkodzenia zastawek żylnych pojawiają się często również w wyniku przebytych stanów zapalnych. Konsekwencją zaburzeń czynności układu żylnego jest przewlekła niewydolność żylna, z takimi objawami, jak np. żylaki, obrzęki kończyn dolnych, homosyderynowe przebarwienie skóry, owrzodzenie podudzi i inne. Kompresyjne wyroby pończosznicze Ochrona żył przy użyciu wyrobów pończoszniczych polega na tym, że w okolicach kostki wyrów wywiera określony ucisk, który stopniowo zmniejsza się w kierunku pasa. Udowodniono, że wzmacnianie w taki sposób ścian żył w dolnej części nóg skutecznie wpływa na poprawę krążenia krwi wspomaga jej powrót do serca. Dzięki pończochom kompresyjnym nogi przestają boleć, poprawia się samopoczucie i kondycja. Siedem rad w zakresie profilaktyki przeciwżylakowej Podobnie jak w szeregu innych chorób, również w przypadku profilaktyki przeciwżylakowej istotną rolę odgrywa tryb życia. Poniżej przedstawiamy kilka prostych rad, jak zadbać o własne zdrowie.

1 Ruch: Chodź na spacery, biegaj, uprawiaj jazdę na rowerze lub pływanie. Ruch wspomaga działanie pompy mięśniowej kończyn dolnych oraz krążenie krwi.

2 Jadłospis: Dostarczaj organizmowi w pożywieniu odpowiednią ilość witamin C i E, błonnika, wapnia, magnezu i cynku.

3 Nogi na stole: W ciągu dnia znajdź chwilę dla swojego zdrowia i usiądź z nogami lekko uniesionymi. Wspomagasz w ten sposób krążenie krwi w kończynach dolnych.

4 Nie ograniczaj krążenia krwi: Wystrzegaj się długiego stania lub siedzenia, zakładania nogi na nogę, noszenia zbyt ciasnych spodni lub wysokich obcasów.

5 Zimny prysznic: Stosuj zimny prysznic lub zimne okłady na nogi.

6 Gimnastykuj się: Spróbuj krążyć nogami w kostkach w obu kierunkach, prostować i zginać palce nóg, przyciągać zgięte nogi do klatki piersiowej i prostować je lub wykonywać rowerek, leżąc na plecach. Niektóre z tych ćwiczeń możesz wykonywać także w biurze lub w poczekalni.

7 Pończochy profilaktyczne: Noś pończochy lub podkolanówki profilaktyczne. Dziś wysokiej jakości wyroby profilaktyczne na pierwszy rzut oka są już nie do odróżnienia od zwykłych pończoch, a ich oferta jest bogata. Jednak zawsze upewnij się, że wybrany przez Ciebie fason ma ściągacze lub koronki, które nie uwierają, nie powodują obrzęków i nie ograniczają krążenia krwi. 

Jest 7 produktów.

Pokazano 1-7 z 7 pozycji

Aktywne filtry